Title Image

Blogi

Mis on vaimse tervise väljakutse? (30.11-18.12.2020)

Käesoleval aastal tuleb pöörata rohkem tähelepanu oma vaimsele tervisele kui kunagi varem. Ei ole mõistlik kogu oma energiat kulutada negatiivsele - olgu selleks siis õues valitsev pimedus või uudistest kõlavad probleemid. Olulisem oleks suunata oma energia iseendale ja oma heaolule. Eelnevates blogipostitustes said mõelda, kuidas

Mis on hingamispaus ja kuidas see Sulle kasulik on?

Hetkel puutume kokku mitmete negatiivsete sündmuste, uudiste ja häirijatega, mis justkui nõuavad meilt liialt palju tähelepanu. Need häirijad aktiveerivad meie sümpaatilise närvisüsteemi, mis hoiab meid ärevana ning ei luba meil rahuneda. Sümpaatilise närvisüsteemi eesmärgiks on organism ette valmistada tegutsemiseks ja parasümpaatilise närvisüsteemi eesmärk on organismi

Mis on hooajaline meeleoluhäire ehk talvedepressioon?

Käes on novembrikuu keskpaik - päevavalgust jääb aina vähemaks ja paljud meist lähevad ning saabuvad töölt koju pilkases pimeduses. Seetõttu on tekkinud olukord, kus päevavalguse nautimiseks ei olegi peaaegu võimalust. Kas oled tundnud, et pimedal ajal tunned end rohkem väsinuna, loiult ja tujutuna? Sa

Kuidas tunda ära vaimse tervise probleeme?

Kas teadsid, et vaimne tervis tähendab midagi palju enamat kui psüühikahäire või psüühilise häire puudumist? Vaimne tervis on meie üldise heaolu oluline ja lahutamatu osa – see on seotud meie mõtlemise, tunnete ning ümbritseva maailma suhestumisega. Seega mõjutab vaimne tervis seda, kuidas me iseend, teisi

Kui kaua peaksid püstises asendis töötama?

Seisulaudade kasutamine töökohtadel on vägagi soovitatud! Aga kas teadsite, et seisulaua kasutamisel võivad ka omad ohud olla? Reguleeritava töölaua taga töötamine on nagu kahe teraga mõõk. Me peame keskenduma mõõga positiivsele küljele ehk produktiivsuse ja kehalise aktiivsuse tõstmisele ning jätma kõrvale seismisest põhjustatud ebamugavustunde ja

Kuidas hoolitseda oma vaimse heaolu eest eriolukorra ajal

Jah, me kõik oleme pandeemiast juba väsinud ning paljud tunnevad iiveldust võimaliku teise eriolukorra kehtestamise ees. Võimalik, et me ei pea seda viimast korda tegema. Probleem on selles, et pandeemia ohjeldamiseks kehtestatavad piirangud ja reeglid on justkui loodud kahjustama meie vaimset heaolu võttes meilt ära

Ettevõtte tervisepäev

Taaskord üks edukas tervisepäev seljataga! Oktoobrikuu alguses korraldasime MTÜ-le Partnerid sisuka tervisepäeva, kus fookus oli rohkem enda eest hoolitsemisel. Oktoober on vaimse tervise kuu ja 10. oktoobril tähistatakse rahvusvahelist vaimse tervise päeva ning sellega seoses keskendusimegi rohkem vaimsele tervisele. Tegemist oli täispika tervisepäevaga, mis koosnes

Tööpäevasisesed liikumispausid – uuring

Kuidas mõjutavad tööpäevasisesed liikumispausid kontoritöötajate lihaseid ja subjektiivset heaolu? Pikalt arvuti taga istudes kipuvad meie õlad ettepoole vajuma ning erinevad sundasendid muudavad ülaselja jäigaks. Soovisin teada, kas 15minutilised liikumispausid tööpäeva keskel muudavad lihaste jäikust ja kas paraneb üleüldine heaolu. Kirjutasin antud teemal oma lõputöö, mille jaoks