Kehale

 

Liikumine: pidev istumine oma töökohal kahjustab keha. Kes end töö ajal liigutab, töötab ka tervislikult. Näiteks kolleegile helistamise asemel võiksid töötajad üksteise juurde isiklikult minna. Lisaks on hea liikuda paar korrust lifti asemel mööda treppe.

 

Pausid: Lisaks lõunapausile, mille vältel soovitan kindlasti jalutada (näiteks kohvikusse või teha väike ringkäik lähiümbruses), on ka lühikesed liikumispausid tööpäeva keskel väga efektiivsed. Liikumispausid aitavad puhata hetkeks töömõtetest, annavad energiat ja parandavad keskendumisvõimet tööle.

 

Toitumine: keha teab, mis on tervislik ja kasulik. Osades suuremates firmades on ka tervisliku toitumise päevad, näiteks puuvilja-juurviljapäevad.

 

Istumine: perfektset istumise asendit ei ole. Oluline on oma asendit pidevalt muuta ja bürootool peaks olema mitmeti reguleeritav.

 

Joo vett: vee joomine on tähtis ja kehale kasulik nii tööjures kui kodus.

 

Õhk: seisev õhk büroos muutub inimesele väljakannatamatuks. See pärsib mõttetööd, muudab uniseks ja sunnib liigselt vett tarbima. Oluline on õhutada ruume tööpäeva jooksul või investeerida õhutussüsteemi.

 

Valgustus: büroovalgustus peaks tulema laest ning ei tohi liigselt helkida. Samal ajal ei tohi ka liiga pime olla, kuna pimedas töötamine on halb nii silmadele ning tekitab väsimustunnet.

 

Ekraan: eksperdid ütlevad, et arvutiekraan võiks olla umbes 80cm kaugusel silmadest. Mida suurem ekraan, seda kaugemal tuleb istuda.

 

Individuaalsus: ka suures ühises büroos võiks igal töötajal olla võimalus oma eraldatud tööplatsile. Ideaalis kuuluvad sinna hulka eraldavad seinad, oma lamp ja võimalus istuda mugavalt.

 

Meelele

 

Naeratamine: psühholoogid ütlevad, et büroo, kus töötajad naeratavad, tõstab produktiivsust. Naeratamine mõjub lõõgastavalt ja langetab vererõhku. Samuti on see nakkav 🙂

 

Hääletoon: hea bürookliima määrab muuhulgas ka meie hääletoon. Hoolitsege selle eest, et oleksite oma kõnes täpne ja suhtuksite austusega teistesse.

 

Väärtustamine: juhatajad kujundavad suures osas õhkkonna büroos. Juhatajad, andke oma töötajatele tagasisidet.

 

Kaastunne: kui teineteist igapäevaselt büroos nähakse, märgatakse ka väikeseid muutusi. Kui märkate, et keegi ei ole päris tema ise, näidake üles hoolivust.

 

Tunnustamine: levinud on olukord, kus inimene annab rohkem kiitust, kui ise tagasi saab. Üksteise tunnustamine on võti positiivsesse bürooõhkkonda.

 

Avatus: olge üksteise suhtes avameelsed. Avameelselt kolleegidega rääkides, hoiate ära suurte probleemide tekkimise.

 

Mitmekesisus: me kõik oleme erinevad ja kõigil on omad kvaliteediomadused. Märgake neid omadusi, sest just teie erilised inimesed, teevad teie ettevõtte suurepäraseks.