Selleks, et olla terviklik ja produktiivne oma ettevõtmistes, on vaja õnnelikke töötajaid.
Üks võimalus selleks on tervisenädala korraldamine. See ei ole tegelikult uus kontseptsioon, kuid selle tegelikku mõju on hakatud alles hiljuti teadvustama – tööandjad on hakanud mõistma, kuidas töötajate vaimse ja füüsilise tervise toetamine on otseselt seotud äriliste tulemuste ja eesmärkide täitmisega.
Peamised tööstressi põhjused on: lühikesed tähtajad, liigne töökoormus ja hea juhtimiskultuuri puudumine. Siiski on palju muid tegureid, mis põhjustavad tööga seotud stressi, sealhulgas ärevust ja depressiooni.
Tervisenädalad või -päevad pakuvad igakülgset, strateegiliselt kavandatud investeeringut töötajate vaimsesse, füüsilisse ja sotsiaalsesse tervisesse. Ja see tasub end ära. Ülemaailmselt on see kontseptsioon tõestanud end võimalusena vähendada tervishoiukulusid ja seeläbi vähendada töötajate puudumist.
Kuidas korraldada oma ettevõttes edukas tervisenädal (või -päev) oleme pikemalt kirjutanud siin. Kui sinu ettevõttes on aga tervisenädal juba käimas või plaanid sellega kohe-kohe alustada, tasub viimase hetke to do list üle vaadata. Oleme selleski sulle abiks!
Allpool loetleme üles 5 olulist tegevust, millele pöörata enne tervisenädala algust tähelepanu:
- Kas kõik teavad, mis toimuma hakkab? Kasuta ära kõiki oma valduses olevaid kommunikatsioonikanaleid, et info tervisenädala alguse ja programmi osas osalejateni jõuaks. Info edastamisel võid kasutada neid kanaleid: e-maili listid; tiimide vestluskanalid; kontori siseekraanid; kontori kõige külastatuimad kohad (WC, söökla, parkla, lift, trepikojad).
- Programm! Kas tervisenädala programmis on piisavalt tegevusi, millest saavad võtta kõik ettevõtte töötajad? Kui korraldad nädala üle veebi, on siiski oluline leida tegevusi ja võimalusi inimeste püsti tõstmiseks ja kokku toomiseks. Selleks võib sobida näiteks kui terviseloengu kuulamiseks tuleb minna välja jalutama.
- Auhinnad! Muidugi on suurim auhind parem tervis, aga natuke võistluslikkust lisab asjale põnevust ja kergitab motivatsiooni programmis osaleda. Näited headest auhindadest: spordipoodide kinkekaart; massaaž; spaa külastus; vabalt valitud tiimiüritus; erinevad tervisetooted.
- Motiveerimine! Kas oled läbi mõelnud, kuidas ergutada neid töötajaid, kelle motivatsioon pärast esimest päeva raugeb? Iga päeva lõpus võib saata kokkuvõtteid toimunust ja lisada sinna lõppu mõni motiveeriv tsitaat, et hoida osalejate motivatsiooni üleval.
- Kaasamine! Mõistagi on kõige parem, kui tervisenädalat viivad läbi oma ala eksperdid (nagu näiteks meie), aga töötajate kaasatust aitab tõsta kui kambas on ka keegi omadest. Võib-olla on sinu kollektiivis keegi, kes teab kõike tervislikust toitumisest või on tulihingeline jooga austaja? Aeg kaasata ta korraldustiimi ning paluda tal jagada oma teadmisi kolleegidele.
Kui vajad abi tervisenädala korraldamisega, siis oleme sinu jaoks olemas: info@firmafitness.ee