Kuidas magada nutikamalt

Kuidas magada nutikamalt

ehk 7 nõuannet, kuidas muuta oma uni kvaliteetsemaks.

 

 

Kuidas kujutad Sina ette ideaalset magamiskeskkonda? Kas see võiks olla midagi pehmet, mõnusat, kergelt jahedat, vaikset, pimedat, võib-olla hoopis hõljuvat…?

 

Paljudel juhtudel on magamiskeskkond aga midagi vastupidist. Inimesed vaatavad voodis telekat või teevad tööasju. Vähesed meist kujundavad magamistoast mõnusa, rahuliku keskkonna, kus saab puhata ja taastuda.

 

Selles postituses pakun 7 nõuannet, mis aitavad Sul luua mõnusama magamiskeskkonna. Kas siin on midagi, mida Sa veel rakendanud ei ole?

 

  1. Vii magamistoast ära kõik elektroonilised seadmed! KÕIK! Tahvelarvutid, telefonid, telekad, arvutid jms jäta teise tuppa. Enne magamaminekut ekraani vaatamine vähendab une kvaliteeti ja võib häirida magama jäämist. Magamistuba olgu vaid puhkamiseks!
  2. Teine punkt viitab esimesele, aga vajab kindlasti ülekordamist – ära võta telefoni magamistuppa kaasa! Mobiilikiirgus on ohtlik ja vähemalt 8-ks tunniks ööpäevas võiksime sellest kaugemal olla. Paljud ütlevad: “Aga ma kasutan seda äratuskellana.” Sellisel juhul soovitan hankida endale spetsiaalne äratuskell või hoida telefon teises toas. Minu jaoks on just viimane parim variant: hommikul, kuuldes äratuskella, sunnib see mind voodis välja tulema ja teise tuppa jooksma. Suurepärane äratus!
  3. Tõmba paksud kardinad akna ette ja kustuta tuled! Magamistoa lampi ei pea muidugi teise tuppa viima, küll aga peaks selle magamise ajaks ära kustutama. Igasugune liigne valgus mõjub halvasti une kvaliteedile. Parim variant oleks valida ka akna ette võimalikult tume või paks kardin. Usu mind, mida pimedam tuba, seda sügavam uni!
  4. Magamistuba võiks olla veidi jahedam. Jahedam tuba aitab püsida kauem sügavamas unefaasis ning parandab unekvaliteeti. Selleks võid näiteks radiaatori enne magamaminemist maha keerata.
  5. Tee magamistoa aken lahti ja tuuluta tuba enne magama minemist! Värske õhk aitab kergemini uinuda ning parandab unekvaliteeti. Samuti aitab tuulutamine tuua tuppa jahedamat õhku nagu mainitud eelmises punktis. Paraku kehtib see vaid juhul, kui väljas on ikka jahedam temperatuur.J
  6. Kaunista oma magamistuba mõne ilusa rohelise taimega, mis palju valgust ei vaja. Rohelised taimed aitavad luua magamistoas mõnusama keskkonna ning parandavad ka õhu kvaliteeti.
  7. Maga kvaliteetse madratsi peal! Igale inimesele sobivad erinevad madratsid ja seetõttu on siin keeruline öelda, millise peaksid valima just Sina. Üldreegel on, et madrats ei tohiks olla liiga pehme, kuid peab samas olema mugav ja head und soodustav.

 

 

Proovi neid nõuandeid juba täna ning vaata, kas magad paremini ja tunned end puhanuna

 

Kui Sinu jaoks siin uusi nippe ei olnud ning oled juba nende 7 nõuandega tuttav, siis on mul hea meel! Arvatavasti magad Sa väga õndsat und! 🙂