Title Image

Vaimse tervise väljakutse: tänulikkus

Vaimse tervise väljakutse: tänulikkus

Uued reeglid, samad uudised, uudiste virr-varr… sellises olukorras võib positiivse meelelaadi säilitamine osutuda üpriski väljakutsuvaks. Siin üks väike nipp, mis aitab vähendada stressi ja ärevust…

Selleks on tänulikkus.

Tänulikkuse praktiseerimine on väga lihtne ja see võib olla elu muutev.
Oma igapäevastes tegevustes ei pruugi me tähelegi panna väikseid asju, mis meie elu tegelikult väärtuslikuks teevad. Hinnates kõike seda, mis meil juba olemas on, mõistame, et meil ongi kõik vajalik olemas.

Tänulikkus sõna otseses mõttes viib minema negatiivsed mõtted ja toob positiivsed asemele. Me saame suunata seda saabunud positiivsust igasse tegevusse, mida teeme.

Ma ei tea, kuidas on lood teiega, aga kui ma mõtlen asjadele, millele olen tänulik, teeb see mind õnnelikuks. See on puhas rõõm mõelda kõigele heale.

Siit väike soovitus: praktiseeri tänulikkust iga päev, mitte vaid siis kui meelde tuleb. Tee sellest igapäevane traditsioon. Kõige lihtsam viis lisamaks tänulikkuse praktiseerimine oma igasse päeva on lisada see mingi tegevuse juurde, mida sa juba teed. Olgu selleks vahetult pärast ärkamist, kohvi valmistamisel või miks mitte ka ripsmete värvimisel.

Sa saad tänulik olla iga kord, kui jõusaali lähed. Ole tänulik, et jõusaalid on avatud ja saad trenni teha. Vali üks tegevus, mida sa teed tihti või iga päev ja lisa tänulikkuse avaldamine selle tegevuse juurde.

Tänulikkuse praktiseerimine muudab meid tähelepanelikumaks leidmaks häid külgi igas asjas. See aitab hinnata väikeseid asju enda ümber aina enam.
Seega, kui kõik tundub stressirohke, leiad rahu tänulikkusest.

Kuidas praktiseerida tänulikkust?

1. Ole spetsiifiline
Näiteks: “Ma olen tänulik oma naabrile, kes tuli oma tööriistadega minu kraani kinni keerama.” on palju võimsam ja palju spetsiifilisem kui: “Ma olen tänulik oma naabrile.”

2. Mõtle inimestele
Olles tänulik inimestele omab see suuremat jõudu, kui olla tänulik asjadele

3. Näe häid asju kui kingitusi
Kui suhtud positiivsetesse asjadesse kui kingitustesse, ei võta Sa neid enam iseenesest mõistetavalt.

4. Ole tänulik iga päev mingile asjale/inimesele

Lõpetuseks väike tsitaat Robert Brautilt: “Naudi väikesed asju, sest kunagi tulevikus, kui Sa järele mõtled, olid need suured asjad.”