Title Image

Kuidas vähendada vigastuse tekkimise riski kodukontoris?

Kuidas vähendada vigastuse tekkimise riski kodukontoris?

Nii kodu- kui päriskontoris töötades peab tegelema ergonoomilise riski vähendamisega. Ehk vähendama arvutiga töötamisest põhjustatud lihas- ja liigesvaevuste tekkimise riski.

Esimene, kõige olulisem, on teha enda töökoht ergonoomiliseks. Milline on ergonoomiline töökoht? Tavaliselt näeb ergonoomiline töökoht välja selline: kaks ekraani, eraldiseisev klaviatuuri ja hiir, ergonoomiline töötool ja seisulaud.

Nendest ainsana aga ei piisa. Meil võivad kõik uhked vahendid olla ergonoomilise töökoha loomiseks, kui aga meie töötamisstiil ei ole ergonoomiline, on selja- ja kaelavalud endiselt varmad tulema.

Milline on ergonoomiline töötamisstiil? Ergonoomiline töötamisstiil tähendab pidevat asendite vahetamist ja tööpäevasiseste mikropauside tegemist.

Mikropauside alla kuuluvad kõik väikesed tegevused, näiteks kohvitassi või veeklaasi täitmine, tualeti külastamine ja ka liikumispausid. Kõige vähem levinud mikropausi tegemise viise on kontoritreening. Kontoritreening tundub midagi tüütut, aeganõudvat ja higistama ajavat. Tegelikult see nii ei ole!

Me mõtleme tööpäevasisese liikumispausi enda peas keerulisemaks, kui see tegelikult on! Kui ka Sina oled üks nendest, kellel ei ole aega liikumispausiks või see lihtsalt ununeb, siis siin on üks väike nipp!

Multitasking! (eesti keeles: rööprähklemine) Selle kõige positiivsemas tähenduses.

Millised on need tegevused, mida teed 100%-lise tõenäosusega igal tööpäeval? On selleks kohvi valmistamine? Veeklaasi täitmine? Iga kord, kui teed mõnda tegevust, mida Sa nagunii teed, lisa selle juurde väike liikumispaus. Näiteks, kui ootad, millal vesi lõpuks keema läheb, tee samal ajal väike harjutus.

Vaata alljärgnevast videost, kuidas siduda omavahel näiteks vee keetmine ja harjutus õlaliigesele.