Title Image

Kui kaua peaksid püstises asendis töötama?

Kui kaua peaksid püstises asendis töötama?

Seisulaudade kasutamine töökohtadel on vägagi soovitatud! Aga kas teadsite, et seisulaua kasutamisel võivad ka omad ohud olla?

Reguleeritava töölaua taga töötamine on nagu kahe teraga mõõk. Me peame keskenduma mõõga positiivsele küljele ehk produktiivsuse ja kehalise aktiivsuse tõstmisele ning jätma kõrvale seismisest põhjustatud ebamugavustunde ja valud. Kuidas saada seda saavutada?

Reguleeritav laud on nagu rikkalik hommikusöögi buffee – ilma kindla mänguplaanita ning enesetunnet jälgimata on võimalik väga kiiresti üle süüa. Sama on seisulauaga – kui töötada liiga kaua püstises asendis, tekib väsimus, ebamugavustunne ning isegi jalad võivad tursuda.

Liiga palju head ei ole kunagi hea.

Järgnevalt annan Sulle 3 lihtsat näpunäidet, kuidas kasutada reguleeritavat lauda. See on 100% toimiv seisulauaga töötamise juhend.

Kuulsid õigesti!

Alljärgnevalt saad teada kõike, mida on vaja selleks, et kasutada seisulauda ilma, et tekiks väsimus- või ebamugavustunne.

1. Alusta tasapisi
Nagu igasuguse uue tegevusega, alusta väikeste sammukestega. Kui pärast seisulaua saamist töötadki ainult püstises asendis, väsitab see liigselt, tekib ebamugavustunne ning katkeb soov edaspidi püstises asendis töötada. Alusta seismist mõne minuti kaupa, näiteks 5 minutit püsti, 55 min istudes.

2. Soorita liikumispause
Kui on vaja seismisest puhata, siis istumisest veelgi tõhusam puhkus on liikumispaus. Kui oled alles algaja ja pole kaua püstises asendis arvutiga töötanud, siis algajatele soovitan planeerida, millal teha tööd istudes, millal seistes ja millal teha liikumispause. Näiteks, telefoniga rääkimisel soorita liikumispaus (kõndmine), seisvas asendis kirjuta ja istuvas asendis loe. Päriselus küll üksühele nii teha ei saa, aga loodetavasti saate loogikast aru 🙂

3. Seistes töötamise aeg olgu limiteeritud
Kas tõesti ei olegi tervislik terve tööpäeva arvutiga taha seistes tööd teha? Vastus on ei. Erinevad uuringud on näidanud, et ka liigne seismine ei ole kasulik. Kõige lihtsam oleks meelde jätta järgnev reegel: seisa max 1h korraga ja kuni 4h tööpäeva jooksul.

Soovid teada rohkem kontoriergonoomikast, tööasenditest või sellest, kuidas reguleeritav laud just enda järgi paika sättida? Võta meiega ühendust!