Title Image

Kontoritreening arvuti taga

Kontoritreening arvuti taga

Sa istud suurema osa päevast? Su õlad on roteerunud veidi sissepoole? Su pea on veidi eespool? Töötad arvutiga? Kui vastasid jah, siis oled suure tõenäosusega pinges.

 

Kõik algab pea asendist. Me silmitseme oma arvutiekraani samamoodi nagu me püüame sõiduteed halbade ilmaolude korral näha – me viime lõua ette. Millegipärast usume, et kui meie silmad on 5 cm lähemal arvutekraanile, näeme me palju paremini. Edasi tulevad käed ja õlad. Kui me juba uurime arvutiekraanil toimuvat eriti lähedalt, siis klaviatuuri ja hiirt kasutades tõstame õlad kõrgemale. Vahel on see asend isegi mugav, aga pikemas perspektiivis kasulik küll mitte. Lõpuks istutaksegi nina ekraanis, ülakeha ning ka jalad pinges. Asi lõppeb tihtipeale alaseljavaludega, valusa kaela ja ülaseljavaludega.

Mitte keegi ei peaks neid valusid kannatama.

Alljärgnevalt näitan kahte harjutust, mis aitavad tuua pea õigesse asendisse, viia õlad taha ning samal ajal pingetest vabaneda.

1. Tõmba lõug veidi sissepoole, et pea liiguks oma kohale tagasi ja kael läheks normaalsesse asendisse. Nüüd tõmba lõug sisse ja vii lõug rinnale, seejärel tõsta pilk ja vii pea kuklasse. Korda liikumistrajektoori, mis näeb välja nagu noogutamine. Harjutuse lõppemisel hoia oma pead õige koha peal, vaatamata sellele, et arvutiekraan soovib seda ettepoole tirida. Soorita rahulikult 15 kordust.

 

2. Tõsta käed enda ette, peopesad all. Hinga sisse ja väljahingates vii õlad taha ja abaluud kokku pöörates samal ajal pöidlaid väljapoole. Hinga sisse, vii käed tagasi enda ette. Soorita samuti 15 kordust.

 

Harjutuste tegemiseks tõuse võimalusel püsti ja soorita enesetunde järgi.

Samuti ära unusta päeva jooksul aktiivne olemast! Liigu, võimle, naerata!